Bottenmålning..

Då så var motorn tömd på glykolen och ersatt med rent och fint sötvatten, undrar bara om det saknas en termostat eftersom motorn började ta kylvatten direkt, skulle inte tro att den hållit sig varm sedan förra säsongen. Får be Eliasson kolla termostaten helt enkelt.
Har även vaxat klart hela båten...skönt!
Så har även bottenmålningen påbörjats, en 2,5-liters burk räckte inte till en övertäckning, undrar om det är normalt eller om jag tar för mycket...får höra när jag köper mer färg. Fint blir det iaf. Måste köpa ny maskeringstejp med, den jag hade är gammal och klistret för starkt, gick knappt att få tejp från rullen, dock var det lätt att dra bort från båten efter målning...tur det.

Fortsatte målning tisdag kväll, kollade upp hur mycket färg som ska gå åt och jag har inte tagit för mycket utan det beräknas gå ca: 2 x 2,5 liter samt en liten 0,7 l burk också, detta för en långkölad 33-fotare så ca: 2 st 2,5 litare. Det räckte inte riiiktigt med 2 x 2,5 så får köpa en liten burk med innan det blir klart. Men det blir väldigt fint iaf. Målar som sagt med Hempels Mille Xtra i svart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0