Tappade timmar...

Fick ju höra att vädret hemma har varit grymt fint, kanske lite blåsigt men annars hygglig temperatur och soligt. Eftersom jag är borta då så blir det ju inget gjort på båtarna, känns som att det tappas säkert 8 timmar eller nåt som kunde ägnats åt båten vilket innebär att jag mer eller mindre hade varit klar med de förberedelser som ska göras på den stora båten innan sjösättning. Sen när jag kommer hem är kommande två helger uppbokade vilket innebär att det får läggas några kvällar för att göra det sista. Får hoppas det fina vädret håller i sig och att det inte dyker upp för mycket annat innan båten ska i. Återstår gör vaxnining av styrbords skrovsida, bottenmålning samt att tömma kylmedel i motorn till vanligt sötvatten ist för glykol, inte bra att pumpa ut i havet inte... Sen tar Eliasson vid, de ska serva motorn, lägga båten i sjön och rigga den. Då äntligen kan jag ta vid igen och sätta upp segel och försöka komma ihåg hur fallen var dragna för att inte tala om revsystemet till storen, behövs några säsonger innan det sätts med förbundna ögon. Nu är också det lagade rullgenuakapellet lagat och klart, 500 spänn är helt ok för detta.

Sen, sen har jag ju en båt till som ska göras klart, hade ringt en tysk som var intresserad, får se om det kan bli nåt. Återstår att göra är att polera/vaxa skrovet, våtslipa samt måla botten sen sjösätta och rigga. Ska båten i innan jag har intressenter eller inte? Vet faktiskt inte. Vill ju undvika dubbla båtplatser, kanske kan höra med Eliasson här med, de kanske har en plats båten får ligga på under försäljning (gissar att de vill ha provision då..).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0