Åter i Saigon..

Kom till Saigon i torsdags, dags för fabriksplanering och prisförhandlingar inför produktionen av vårskorna 2011. Intensiva och långa dagar i ett sydostasien som just nu har regnperiod. Ganska varmt, lite drygt 30 grader och hög fuktighet, det har regnat ganska ordentligt några eftermiddagar men samtidigt mindre än vanligt. Inga större åskoväder att tala om. En gång tidigare när jag var här var det 40 cm översvämning mitt inne i centrala distrikt 1, forsade in i källaren på hotellet...kul....

Idag söndag har jag tagit det lugnt, varit på stan och kollat runt, låg några timmar vid en hotellpool, köpt skor till barnen. Hemma målas det vet jag, man skulle kunna säga att det känns ganska orättvist med denna fördelning av sysslorna... Som tur är åker jag hem "redan" på torsdag så det är en något kortare resa än vanligt.

Denna gång är det lite ensammare här, produktionen av höstskorna har flytit på bra, provtillverkningen av vårens skor har också gått väldigt bra så de flesta av våra "foreigners" är inte på plats i Vietnam nu i den mellanperiod som är mellan produktionssäsongerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0