Förberedelser inför bättre väder..

Så har jag då börjat inhandla lite av det som behövs för vårrustning, bl.a. bottenfärg, ska testa Hempels svarta Mille Xtra vilken lär vara bra. En självpolerande kopparbaserad bottenfärg som egentligen inte behöver någon förberedande slipning innan övermålning (idag är båten målad med International's Crusier men det ska fungera bra då det är samma typ av färg). Jag tänkte ändå ge botten en lite torrslip med 120-papper på Eliassons rekommendationer. Har även köpt en ny offeranod för propelleraxeln (25 mm). Kompletterade också med lite nya riggbultar, det verkar som om att någon har "lånat" en från masten som iof. sig jag inte flytta in på säkert område nu under vintern men ändå...Kom på att jag nog ska höra om jag kan låna Patriks polermaskin inför kommande polering och vaxning av skrovet. Förhoppningsvis blir vädret bättre kanske redan imorgon så att jag kan komma igång med slipningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0