1:a (brygg)seglingen avklarad..

Så är båtens "värmesystem" testat i samband med att familjen övernattade i båten lördag till söndag...3 grader varmt ute och endast en fotogenlampa som värmekälla (den är iof sig ganska rejäl men..)...blev raggsockarna på och en massa extra kläder...vi hade glömt en sovsäck hemma så jag hade en fleecefilt som täcke...och hör och häpna, jag frös faktiskt så att jag vakande 3-4 ggr under natten för att rätta till täcket....
Har även hunnit med att kolla över det elektriska lite grann, kopplade in sladdarna från masten och först funkade inte ena lanternan (styrbord, den gröna) men nu är det fixat.
Har även gjort klart enkelrev systemet (Seldén Single Reef system) så det också är klart för hårt väder.
Nu har jag också fått ordning på låsblocket för rullfallet så nu funkar det också som det ska. Så nu är allt redo för en premiärtur och siktet är inställt på att komma ut i Kristi Himmelfärdshelgen, vart vet jag inte men kanske "hem" till Bua för att se hur det ser ut nuförtiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0