Wade in the water...

.....och så kom hon äntligen i havet, sjösatt på ramp med Eliassons nya kärra, eftersom jag inte har en vagn så passar detta mig bra. De hämtar båten med denna vagn från båtplatsen och sedan backar de ner den för rampen. Funkar inte lika bra vid lågvatten. Men kärran ska klara av båtar upp till deplacement 15 ton och upp till en längd av 52 fot..inte illa. Oerhört smidigt att lämna nycklarna till Eliassons, fick ett telefonsamtal vid 15 tiden att nu ska hon i och sedan mastas...skönt att svara då "ok, men jag kommer väl ut strax efter 17 och ser hur det har gått".. Kom sedan ut vid 1730 och då höll de på med det allra sista på mastningen. Tyvärr hade de råkat tappa i en låsning till ena vantskruven i plurret så detta får jag be dem kompensera mig för på något sätt. Det går utmärkt att låsa med en vanlig saxsprint som inte kostar många kronor, men rätt ska vara rätt. Fick också tips om att byta ut alla låsringar till riggbultarna så det får de bli allt eftersom.
Nu tror jag vädret skulle bli hyggligt imorgon kväll, om så är fallet så kanske jag får tillfälle att montera bom och segel också..men vi får se om det blir så, ska ju helt inte blåsa mycket för att det ska funka med seglen. Prognosen nu för i morgon kväll är 10 gr, halvsoligt och 2 m/s så möjligheten finns...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0